Innogy vroeg ons om hun maatschappelijke ambities op een leuke en aansprekende manier te visualiseren!

Achtergrond

Wij willen iedereen in staat stellen hun leefwereld te verbeteren door het inzetten van de ongekende mogelijkheden van energie.

Dát is de brand belief van innogy – dat Kunststoff inschakelde om een reeks ‘uitleg-animaties’ te produceren. Daarmee wilde het energiebedrijf medewerkers van verschillende afdelingen vertrouwd maken met waar het bedrijf in deze tijd voor staat. Innogy vroeg ons om hun maatschappelijke ambities op een leuke en aansprekende manier te visualiseren, die begrijpelijk zou zijn voor alle medewerkers.

Dit is hoe we het aanpakten

Stap 1: ontwikkelen animatiestijl & scenario’s

Kunststoff werkte een animatiestijl uit die voortbouwde op de kenmerkende ‘brand icons’ en kleurrijke huisstijl van innogy. Per onderwerp schreven we eerst een scenario uit, dat zowel het script voor de stemacteur als de gebeurtenissen in het verhaal verwoordde.

Stap 2:  uitwerking storyboards

Vervolgens werkten we elke verhaallijn in schets uit als storyboard – zodat innogy een goede indruk kreeg van wat ze konden verwachten van de animatie.

Stap 3:  ontwikkeling illustraties & voice-over opname

Na akkoord op het scenario en de schetsen werd het storyboard omgezet in illustraties. Vervolgens werd de tekst ingesproken door de stemacteur. Onder begeleiding van deze voice-overopname werden de illustraties dan geanimeerd en afgewerkt met beeld- en geluidseffecten.

In deze stijl produceerden we [hier ongeveer aantal noemen] animaties, die binnen Innogy met veel enthousiasme werden bekeken en gedeeld.

Stap 4: doorontwikkeling promo materiaal   

Als spin-off van de animaties maakten we een reeks infographics posters, die net als de animaties hielpen om de organisatie te doordringen van de nieuwe visie van innogy.

Innogy vroeg ons om hun maatschappelijke ambities op een leuke en aansprekende manier te visualiseren!

Achtergrond

Wij willen iedereen in staat stellen hun leefwereld te verbeteren door het inzetten van de ongekende mogelijkheden van energie.

Dát is de brand belief van innogy – dat Kunststoff inschakelde om een reeks ‘uitleg-animaties’ te produceren. Daarmee wilde het energiebedrijf medewerkers van verschillende afdelingen vertrouwd maken met waar het bedrijf in deze tijd voor staat. Innogy vroeg ons om hun maatschappelijke ambities op een leuke en aansprekende manier te visualiseren, die begrijpelijk zou zijn voor alle medewerkers.

Dit is hoe we het aanpakten

Stap 1: ontwikkelen animatiestijl & scenario’s

Kunststoff werkte een animatiestijl uit die voortbouwde op de kenmerkende ‘brand icons’ en kleurrijke huisstijl van innogy. Per onderwerp schreven we eerst een scenario uit, dat zowel het script voor de stemacteur als de gebeurtenissen in het verhaal verwoordde.

Stap 2:  uitwerking storyboards

Vervolgens werkten we elke verhaallijn in schets uit als storyboard – zodat innogy een goede indruk kreeg van wat ze konden verwachten van de animatie.

Stap 3:  ontwikkeling illustraties & voice-over opname

Na akkoord op het scenario en de schetsen werd het storyboard omgezet in illustraties. Vervolgens werd de tekst ingesproken door de stemacteur. Onder begeleiding van deze voice-overopname werden de illustraties dan geanimeerd en afgewerkt met beeld- en geluidseffecten.

In deze stijl produceerden we [hier ongeveer aantal noemen] animaties, die binnen Innogy met veel enthousiasme werden bekeken en gedeeld.

Stap 4: doorontwikkeling promo materiaal   

Als spin-off van de animaties maakten we een reeks infographics posters, die net als de animaties hielpen om de organisatie te doordringen van de nieuwe visie van innogy.

“Geen praatjes, maar plaatjes”

Typisch Kunststoff.