“Alles geregeld in één digitaal gesprek”

Achtergrond

Seamly biedt de beste samenwerking tussen chatbots en belangrijke systemen voor bedrijven. Met Seamly kunnen klantprocessen die normaliter verlopen via bijvoorbeeld chatbots, FAQ’s, CRM etc. gefunneld worden naar één conversatie. Bij bedrijven die (digitaal) klantcontact onderhouden draaien de verschillende klantprocessen vaak nog los van elkaar.

Seamly benaderde ons met de vraag een productanimatie te maken waarin alle voordelen op een heldere en pakkende manier gevisualiseerd zouden worden. Typisch een klus voor Kunststoff!

Dit is hoe we het aanpakten

Stap 1: ontwikkelen animatiestijl & scenario’s

Tijdens een kennismakingssessie hebben we de belangrijkste USP’s van Seamly boven water gehaald. Welk probleem lost het product op, voor welke doelgroep en wat maakt het product uniek? Op basis van al deze informatie zijn we gestart met een brainstorm en uitschrijven van een verhaallijn/scenario om vervolgens een stijl te ontwikkelen die past bij Seamly.

De uitgangspunten:

  • We maken een product-video (animatie);
  • Verhaal vertellen we zo kort en bondig mogelijk;
  • Moet laagdrempelig zijn, de buurman moet het kunnen begrijpen;
  • Tweetalig: Engels (voertaal) en Nederlands;
  • Animatie als template opzetten waarop ook casevideo’s ontwikkeld kunnen worden

Stap 2:  uitwerking storyboard

Naar aanleiding van de stijl en het scenario hebben we de verhaallijn in schets uit als storyboard – zodat Seamly een goede indruk kreeg van wat ze konden verwachten van de animatie.

Stap 3: ontwikkeling illustraties & voice-over opname

Na akkoord op het scenario en de schetsen werd het storyboard omgezet in illustraties. Vervolgens werd de tekst ingesproken door de stemacteur. Onder begeleiding van deze voice-overopname werden de illustraties dan geanimeerd en afgewerkt met beeld- en geluidseffecten.

Vervolgens ontwikkelde we, met deze productanimatie als basis, verschillende varianten zoals een 15 seconde variant.

“Alles geregeld in één digitaal gesprek”

Achtergrond

Seamly biedt de beste samenwerking tussen chatbots en belangrijke systemen voor bedrijven. Met Seamly kunnen klantprocessen die normaliter verlopen via bijvoorbeeld chatbots, FAQ’s, CRM etc. gefunneld worden naar één conversatie. Bij bedrijven die (digitaal) klantcontact onderhouden draaien de verschillende klantprocessen vaak nog los van elkaar.

Seamly benaderde ons met de vraag een productanimatie te maken waarin alle voordelen op een heldere en pakkende manier gevisualiseerd zouden worden. Typisch een klus voor Kunststoff!

Dit is hoe we het aanpakten

Stap 1: ontwikkelen animatiestijl & scenario’s

Tijdens een kennismakingssessie hebben we de belangrijkste USP’s van Seamly boven water gehaald. Welk probleem lost het product op, voor welke doelgroep en wat maakt het product uniek? Op basis van al deze informatie zijn we gestart met een brainstorm en uitschrijven van een verhaallijn/scenario om vervolgens een stijl te ontwikkelen die past bij Seamly.

De uitgangspunten:

  • We maken een product-video (animatie);
  • Verhaal vertellen we zo kort en bondig mogelijk;
  • Moet laagdrempelig zijn, de buurman moet het kunnen begrijpen;
  • Tweetalig: Engels (voertaal) en Nederlands;
  • Animatie als template opzetten waarop ook casevideo’s ontwikkeld kunnen worden

Stap 2:  uitwerking storyboard

Naar aanleiding van de stijl en het scenario hebben we de verhaallijn in schets uit als storyboard – zodat Seamly een goede indruk kreeg van wat ze konden verwachten van de animatie.

Stap 3: ontwikkeling illustraties & voice-over opname

Na akkoord op het scenario en de schetsen werd het storyboard omgezet in illustraties. Vervolgens werd de tekst ingesproken door de stemacteur. Onder begeleiding van deze voice-overopname werden de illustraties dan geanimeerd en afgewerkt met beeld- en geluidseffecten.

Vervolgens ontwikkelde we, met deze productanimatie als basis, verschillende varianten zoals een 15 seconde variant.

“Geen praatjes, maar plaatjes”

Typisch Kunststoff.